Azerbaycan Misli Premier Ligi'nde mücadele eden "Neftçi" futbol kulübünün teknik direktörü Yuri Vernidub, 31. haftadaki "Şamahı" maçı sonrası düşüncelerini paylaştı.
İdman.Biz'in haberine göre, Ukraynalı uzman, 3-0'lık galibiyetin ardından düzenlenen basın toplantısında takımın oyun tarzı, gelecek hedefler ve kadro değişiklikleriyle ilgili gazetecilerin sorularını yanıtladı.
Vernidub, "Neftçi"nin ilk dakikalardan itibaren agresif futbol göstermesi gerektiğini belirtti. Valeri Lobanovski'nin antrenörlük felsefesiyle ilgili bir soruya cevap verirken, efsanevi uzmana büyük saygı duyduğunu, ancak takımının kendi yolunu çizdiğini söyledi:
"Valeri Lobanovski büyük ve efsanevi bir antrenör. Onu çok iyi tanıdığımı ve sistemini uygulamaya çalıştığımı söyleyemem. Biz "Neftçi" olarak kulübün adına yakışır bir oyun sergilemeye çalışıyoruz. Bu, ilk dakikalardan itibaren agresif futbol göstermesi gereken bir takım. Baskı uygulamalı, ilk dakikalardan sonuna kadar topa sahip olmaya çalışmalı".
Teknik direktör, "Şamahı" maçında erken golün oyunun gidişatını etkilediğini vurguladı. Ona göre takım, ilk yarıda kullanamadığı fırsatları devre arasından sonra gole çevirdi.
Ukraynalı çalıştırıcı, "Sabah" ile oynanacak maçın önemine de değindi. "Neftçi"nin turnuva tablosunda "Zira" ile mücadele ettiğini ve takımın hata yapma hakkının olmadığını belirtti:
"Çıkış yolumuz yok. Turnuva tablosunda "Zira" ile aramızda üç puanlık bir fark var. Ama bu hiçbir şey ifade etmiyor. "Sabah" maçında sadece sonuç için oynayacağız. Onlar 13 Mayıs'taki kupa maçına hazırlanıyorlar. Kazanırlarsa, sezonu iki kupayla bitirecekler. Biz de en azından sezonu dördüncü sırada bitirmek için elimizden geleni yapmalıyız".
Kaleci değişikliğine gelince, Vernidub bunun "Karabağ"a 1-5'lik mağlubiyetten sonra verilen bir karar olduğunu söyledi. Hem Kenan Piriç'i hem de Emil Balayev'i aynı seviyede kaleciler olarak değerlendirdi:
"Kenan Piriç iyi bir kaleci. Balayev de öyle. Sadece "Karabağ"a karşı alınan büyük mağlubiyetten sonra Balayev'e şans verme kararı aldık. O maçtan sonra değişiklikler yapmam gerekiyordu. O zaman da dört oyuncuyu değiştirdik. Bu da işimize yaradı. Gelecek için aynı seviyede iki kalecimiz olacak".
Teknik direktör, Vensan Abubakar ve diğer oyunculara şans verilmesi konusuna da değindi. Vernidub, azimle çalışan her oyuncunun forma şansı bulacağını kaydetti:
"Her oyuncuya şans verilecek. Ağadadaş Salyanski hakkında da sorular soruluyordu. Görüyorsunuz ki, son iki maçta onun da şansı oluyor. Onun antrenman sürecinde gösterdiği azmi çok beğeniyorum. Bu yüzden ona oyunda şans verdim. Kim azimle çalışırsa, şans verilecek. Bu, bizim futbol hayatımız".
"Neftçi", bu galibiyetten sonra sezonu Avrupa kupalarına yakın bir pozisyonda bitirme mücadelesine devam ediyor.