"Futbol, aynı tempoyu sürekli koruyamayacağınız ve aynı şekilde oynayamayacağınız bir oyundur."
Bu, "Neftçi" defans oyuncusu Falaye Sako tarafından futbolinfo.az'a verdiği röportajda belirtildi.
Röportajı sunuyoruz.
- Misli Premier Ligi'nin 31. haftasında "Şamahı"ya karşı 3-0 galip geldiniz…
- Çok mutluyum. Çünkü bu maçta 3 puan almak bizim için önemliydi. Elimizden geleni yaptık ve galibiyet elde ettik. Bence çok önemli bir galibiyet.
- "Şamahı" kapanan bir takım olduğu için onlara karşı oynamak genellikle zordur. Ama siz sanki kolay bir maç geçirdiniz…
- Elbette, bu baş antrenörümüzün çalışmasının bir sonucu. Antrenörümüz bizi her takıma hazırlıyor, her takım için taktiksel görevler veriyor. Neredeyse bütün hafta o takıma hazırlanıyoruz.
- "Neftçi" önceki maçlarda genellikle takımın ilk yarıda rakibe baskı yapması, ancak ikinci yarıda buna devam edememesi nedeniyle eleştiriliyordu. "Şamahı" ile maçta ise takım neredeyse sonuna kadar işinin üstesinden geldi. Takımın fiziksel olarak daha da geliştiğini söyleyebilir miyiz?
- Daha önce de belirttiğim gibi, her rakibin kendi taktiği, oyun felsefesi vardır. Baş antrenör de takımı buna göre hazırlıyor. Analiz ediyoruz, bu yüzden oynuyoruz. Neredeyse her maç aynı oluyor.
- Takım birçok gol fırsatı yarattı, ancak hepsini kullanamadı. Bunun nedenini ne olarak görüyorsunuz?
- Mesele şu ki, şampiyonluğun başında oyuncular birbirini tanımıyordu, takım uyum sağlamamıştı. Yeni bir takım toplandı. Uyum sağlamamız, hepimizin uyum sağlaması biraz zaman aldı. Şu anda durum öyle ki takım birbirini kolayca anlıyor ve rahat oynuyor.
- Oyununuzda bir gelişme hissediyor musunuz?
- Futbol, aynı tempoyu sürekli koruyamayacağınız ve aynı şekilde oynayamayacağınız bir oyundur. Bunu göstermek imkansız. Zaman zaman düşüşler yaşarsınız, istediğiniz performansı gösteremezsiniz. Ama asıl mesele, konsantrasyonunuzun her zaman yüksek olmasıdır.
- Avrupa kupalarına katılma şansınız artık sadece "Sabah"ın galibiyetine bağlı. "Neftçi" neredeyse 4. sırayı garantiledi.
- Avrupa kupalarına gitmemizin tek yolu "Sabah"ın kupayı kazanmasıdır. Biz de sezonu 4. sırada bitirip Konferans Ligi'ne katılabiliriz. Ayrıca, "Sabah" kupayı kazanırsa, bu bize önümüzdeki maçlarda daha iyi performans gösterme konusunda daha fazla motivasyon verecektir.
- Bir sonraki maçınız da "Sabah"a karşı. Onları da yenebilecek misiniz?
- Bence çok güzel bir maç olacak. "Sabah" çok iyi bir takım, iyi oynuyorlar. Biz de onlardan geri değiliz. İlginç bir karşılaşma olacak.