Futbol Misli Premier Ligi'nde mücadele eden "Şamahı" takımının teknik direktörü Ayhan Abbasov, 31. turun son maçında "Neftçi" ile karşılaştıktan sonra gazetecilerin sorularını yanıtladı.
Idman.Biz, uzmanın rakibi galibiyetinden dolayı tebrik ettiğini ve bu karşılaşmanın "Neftçi" için bir final niteliği taşıdığını belirttiğini bildirdi.
"Hak edilmiş bir zafer kazandılar. Onlar için final maçı olduğunu biliyorduk. Geçen maçta David Santos'un sakatlanması takımda moral bozukluğu yarattı. Ona Allah'tan şifa diliyorum. Ağır bir sakatlık geçirdi," dedi Abbasov.
Teknik direktör, sezonun son maçlarını beklediklerini vurguladı:
"Son maçları bekliyoruz. Şampiyonada öyle bir yerdeyiz ki, bazı kulüpler için son maçlar formalite icabı. Ancak, son iç saha maçımız olacak. "Turan Tovuz" ile oynayacağız. Hazırlanacağız. Bugün de sahada bazı oyuncuları gördük".
Teknik direktör, üst üste güçlü rakiplerle yapılan maçların takımı etkilediğini belirtti. Ona göre, "Şamahı" son iki maçta altı gol yemesine rağmen, daha önce az gol yiyen takımlar arasındaydı:
"Doğru, iki maçta altı gol yedik. Ondan önce, az gol yeme açısından dördüncü veya beşinci sıradaydık. Takvimimiz ağırdı. Şampiyonayı genel olarak değerlendirdiğimizde, son maçlar bizim için belirleyici olursa çok zor olacağını düşündük. Avrupa kupaları ve şampiyonluk için oynayan rakiplerle karşılaştık".
Abbasov, oyuncuların yorulduğunu, sakatlıkların ve sezon sonu faktörünün takımı etkilediğini söyledi:
"Bu maçlardan önce şampiyonadaki durumumuz belliydi. Oyuncular biraz yoruldu. Çok yoğundu, sakatlıklar oldu. Oyuncuların tatili beklediğini görebilirsiniz. Bu da normal. Onlar da bizi engelliyor. "Neftçi" de çok motiveydi. Hepsi bir sebep. Oyuncularım zorlu yolda canlarını ortaya koydular. Kulüp olarak onlardan memnunuz. Taraftarlarımız da gelmişti. Onları mutlu etmek istedik. Ama olmadı".
Uzman, "Şamahı"dan ayrılmasıyla ilgili soruyu da yanıtladı. Abbasov, sezon sonunda kulüple görüşeceklerini ve takımda son iki maçının kaldığını söyledi:
"Neden şampiyonanın sonunda diyorduk... Çünkü bu konuşma kıştan beri sürüyor, yazın ne olacağına dair düşünceler var. Kulüple konuştuk, onları analiz ettik, ne olacağını biliyorlar. "Şamahı"da son iki maçım kaldı. Puanlar kazanarak ayrılmak isteriz".
Teknik direktör, "Şefa"yı çalıştıracağı iddialarını ise yalanladı. Henüz kulüplerden teklif almadığını ve asıl dikkatini milli takımdaki işe vereceğini söyledi:
"Böyle bir konuşma olmadı. Muhtemelen bir yere odaklanacağız. Milli takımda bizi zorlu bir yol bekliyor. O maçlara tamamen hazırlanacağız. Henüz kulüplerden teklif gelmedi".