Brezilya'nın Foz do Iguaçu şehrinde düzenlenen Boks Dünya Kupası sona erdi. Sport24.az'ın haberine göre, 49 ülkeden 400 sporcunun katıldığı yarışmada Azerbaycan milli takımı tarihi bir sonuç elde etti. Takımımız Dünya Kupası'nda ilk kez 3 altın ve 1 bronz madalya kazandı.
Finalde Sübhan Memmedov (50 kg) İssam Bensayara (Fas) ile dövüştü. Her 3 raundu lehine bitiren boksörümüz, sonunda 5:0 (30:27, 30:27, 29:28, 29:28, 30:27) skoruyla galip geldi ve altın madalyanın sahibi oldu.
Onun ardından Muhammed Abdullayev (+90 kg) de şeref kürsüsünün en yüksek basamağına çıktı. O, belirleyici karşılaşmada Davit Çaloyan'a (Ermenistan) gücünü gösterdi. Rakibini 3:2 (29:28, 28:29, 28:29, 29:28, 29:28) skoruyla mağlup eden Abdullayev, takımımızın üçüncü altın madalyasını resmileştirdi ve Brezilya'da üçüncü kez Azerbaycan milli marşını seslendirdi.
Milli takımımızda final aşamasının ilk seansında Saidcemşid Ceferov (75 kg) Dünya Kupası'nın galibi oldu, daha önce ise Nebi İsgenderov (70 kg) bronz madalya kazandı.
Böylelikle 3 altın ve 1 bronz madalya kazanan erkeklerden oluşan milli takımımız, Dünya Kupası'nı takım sıralamasında ikinci sırada tamamladı. Yarışa 6 erkek boksörle katılan takımımız, sadece ev sahipleri tarafından gümüş madalya sayısıyla geçildi.
Belirtmek gerekir ki, boksörlerimiz 29 Nisan'da Vatan'a dönecekler.