"Bazen sporda sonucu detaylar belirler. Bu sezon bizim için en önemli detay, kilit oyuncuların kritik anlarda devre dışı kalması oldu."
Bu sözler, UNEC kadın voleybol kulübü başkanı Vügar Mammadov tarafından tamamlanan sezonu değerlendirirken söylendi.
Sezonun genel olarak iki farklı aşama olarak nitelendirilebileceğini belirtti.
"Sezonun ilk yarısı bizim için çok başarılı geçti. Takım istikrarlı ve kendinden emin bir oyun sergiledi, şampiyonanın ilk devresini turnuva tablosunda üçüncü sırada tamamladı. Bu, hem kolektifin potansiyelini hem de kurulan sistemin etkinliğini gösteriyordu. Sonunda ise dokuz takım arasında beşinci olduk. Elbette, daha yüksek bir sonuç beklentisi vardı. Ancak mevcut şartları göz önüne alırsak, tamamlanan sezonu hem ders hem de gelecek için bir temel olarak değerlendiriyoruz. Doğru sistemle UNEC'in önümüzdeki sezon daha iddialı olacağını düşünüyorum," dedi ve AZERTAC'a yaptığı açıklamada vurguladı.
Kulüp başkanının sözlerine göre, Ocak ayında iki kilit voleybolcunun sakatlanması takımın performansını ciddi şekilde etkiledi:
"Maalesef bu faktör sezonun gidişatını olumsuz etkiledi. Yapılan yoğun tedaviye rağmen, önceki oyun ritimleri ve performansları tam olarak geri gelmedi. Bu da sonuçlara yansıdı. Buna rağmen takım mücadele ruhunu korudu. Play-off aşamasında "Ganja" ile çok gergin ve üst düzey bir karşılaşma yaşadık. Oyunun kaderi beş sette belirlendi. Kaybetsek de takım sonuna kadar karakter gösterdi."
V. Mammadov sezonun olumlu yönlerine de değindi:
"Voleybolcularımızın sezonun büyük bir bölümünde gösterdiği rekabetçi oyun, takım ruhu ve potansiyeli özellikle belirtilmelidir. UNEC, şampiyonada iddialı takımlar arasında yer aldığını zaten kanıtladı. Genç ve gelecek vadeden bir kadronun oluşturulması da önemli faktörlerden biridir."