Peru'da düzenlenen eskrim Dünya Kupası etabı, Azerbaycanlı kılıççı kızların gelişimini gösterdi.
Bu, İdman.Biz'e yaptığı açıklamada, söz konusu yarışmada Anna Başta, Palina Kaspiarovich ve Zarifa Hüseynova ile birlikte takımda yer alan Azerbaycanlı eskrimci Sabina Karimova tarafından belirtildi.
Sporcu, takımın performansında olumlu değişiklikler olduğunu vurguladı:
"Azerbaycan layıkıyla performans sergiledi. Takım sonuçları iyileşti, güçlü rakiplerle eşit bir mücadele var. Şu anda milli takım, önceki sezonlara kıyasla daha kendinden emin ve daha istikrarlı görünüyor. Görünüşe göre takım yavaş yavaş form tutuyor ve uluslararası arenada rekabet yeteneğini geri kazanıyor."
Karimova kendi performansını da değerlendirdi:
"Benim için bu etap, duygusal açıdan çok zengin ve deneyim kazanma açısından çok faydalı oldu. Seviyemi gösterebildiğim iyi maçlar oldu, ancak üzerinde çalışmam gereken noktalar da var. En zorlu karşılaşmalar, yüksek seviyeli rakiplerle oldu. Orada her şey konsantrasyon, karar verme hızı ve son dokunuşa kadar dayanıklılıkla belirleniyordu. Genel olarak kendimden kısmen memnun kaldım: olumlu yönler var, ancak daha iyi performans gösterebileceğimi anlıyorum. Bu yüzden çalışmaya devam ediyorum."
Sporcu ayrıca, takımın şu anda Avrupa Şampiyonası'na yoğun bir şekilde hazırlandığını vurguladı. Takım, son başlangıçlardan sonra yapılan hatalar üzerinde çalışıyor, temel olarak fiziksel hazırlığa ve taktiklere odaklanıyor.
Hatırlatalım ki, Azerbaycan milli eskrim takımı Peru'da düzenlenen Dünya Kupası etabında altıncı oldu.