Misli Premier Ligi'nin XXX. haftasında oynanan "Karvan-Yevlah" – "Neftçi" (0:3) maçının ardından konuk takımın teknik direktörü Yuri Vernydub, gazetecilerin sorularını yanıtladı. Sport24.az'ın haberine göre, uzman önce görüşle ilgili düşüncelerini paylaştı:
– "Karabağ"la ikinci maçtan sonra çocuklarda büyük duygular ortaya çıktı. Bu maç için çok heyecanlandım. Teknik heyet olarak bunun üstesinden gelebildik. Futbolculara da minnettarım.
– "Neftçi"nin Avrupa kupalarına katılma meselesi, sizin ev sahibi maçlarınızı yaptığınız arenada belli olacak. O maçtan – kupa finalinden beklentileriniz nelerdir?
– Önümüzde üç maç var ve bunlar bizim için final. Tüm futbolcular her maçta maksimum sonuç göstermemiz gerektiğini anlıyor. Kupa finalinden de çok şey etkilenecek. Şampiyonluğu kim kazanacak? Zaman gösterecek. Kendi maçlarımız da önemli. Sonuna kadar mücadelemize devam edeceğiz.
– Falaye Sacko'ya ne verdiniz ki sezonun en iyi maçlarından birini çıkardı?
– Ona teşekkür ediyorum, profesyonel bir futbolcu. Sadece bir maçta değil, tüm maçlarda seviyesini ortaya koymalı. Fransa şampiyonasında da oynadı ve iyi bir tecrübesi var. Ona ne diyeyim? Aferin!
– Teknik direktör olarak büyük bir yol katettiniz. Savaş zamanı ölümle yüz yüze geldiniz. Ama geçen maçtan sonra çok heyecanlı olduğunuzu söylediniz. Bu, maça mı bağlıydı, yoksa başka bir sebebi mi vardı?
– Başka bir sebebi yoktu. Sadece 1:5'lik mağlubiyet benim için sarsıcı oldu. Bu mağlubiyetten sonra kelime bulamadım. O yüzden ikinci maçta farklı bir performans sergiledik. Galibiyetten sonra duygular farklıydı. O yüzden soruları cevaplamamaya karar verdim. "Neftçi" gibi tarihi olan bir takımda çalışmak bir onurdur. Kulüpte çalışarak futbolculara, taraftarlara, yönetime büyük saygım var. Oyuncular da "Neftçi"de olmanın avantajını anlamalı. Bu kulübe layık olmak için her zaman profesyonel oynamalılar.
– Transfer konularında planlarınız hazır mı?
– Transferler hakkında konuşmadım. Kim hangi oyuncunun adını veriyorsa, kendisi de konuşsun. Zamanı geldiğinde her şeyi kendim söyleyeceğim. Yazıyorlar ki bir futbolcuyla tartıştım, ama bu doğru değil. Transfer işlerinde çok dikkatli olacağız.
– "Neftçi"nin "ilk üç"ün dışında kalmasının sebebi sezon başında kaybedilen puanlar mı, yoksa hakem kararları mı?
– Bu konuda yorum yapmak istemiyorum. Takım benden önce de çok puan kaybetmişti. "Turan Tovuz", "Zire", "Şamahı", "Sumgayıt"la maçlardaki beraberlikler benim zamanımda da oldu. Her maçta maksimum sonuç almaya çalışıyoruz. Takımda olumlu değişikliklere imza attık. En büyük hayalim, "Neftçi"nin hak ettiği yerlerde olması.
– Kupa finalini stadyumdan izleyip, "Sabah"ı mı destekleyeceksiniz?
– Kesin bilmiyorum. "Sabah"ı veya "Zire"yi desteklemem doğru olmaz. Güçlü olan kazansın. Doğru, "Sabah"ın galibiyeti bize daha uygun, ama rakiplerimizden herhangi birine kötü bir şey dileyemem. Hayat bumerangdır.