Profesyonel Futbol Ligi, ilk Azerbaycan Kupası'nı kazanan "İnşaatçı" (Bakü) takımının teknik direktörü Memmedali Memmedov ile bir röportaj hazırladı. Sport24.az'ın haberine göre, final maçıyla ilgili birçok ilginç noktaya değindi:
"1992'den bahsediyorsak, o yıl bizim için tarihi bir yıldı. Takımımızda yıldız futbolcu yoktu. Kolektif oyun sergileyerek gücümüzü göstermeye çalışıyorduk. Kupayı kazanmaya layık bir takımdık."
Memmedov ayrıca final maçı öncesinde kulüp yöneticisiyle olan ilginç diyaloglarından ve kupadaki rakiplerinden de bahsetti:
"Sponsorumuz olan ev yapımı kombinatının yöneticisi, maçtan iki gün önce yapılan toplantıda bize iyi bir söz verdi. Kupayı kazanırsanız, takım üyelerinden birine iki odalı bir ev, diğerlerine de nakit ödül vereceğini söyledi. Kupada her aşamayı geçtikçe nakit ödül alıyorduk.
¼ finalde rakibimiz "Neftçi" takımıydı. Oyuncularıma "Neftçi"yi yenersek kupayı kendimiz kazanacağımızı söyledim. 2:1 kazanarak yarı finale yükseldik. Burada rakibimiz "Neftçi" ile aynı güce sahip olan "Hazar" (Sumgayıt) takımıydı. Maç sonrası penaltı atışlarında kazandık ve finale çıktık. Finalde "Kür" (Mingeçevir) takımını yenerek şanlı bir tarih yazdık."
"1992 aynı zamanda ülkede savaş haliydi. Takımlar birbirine anlayışla yaklaşıyor ve birbirine yardım ediyordu. Kupayı kazandıktan bir süre sonra Tovuz'a maça gitmiştik. Bizi çiçek demetleriyle coşkulu bir şekilde karşıladılar. Unutulmaz bir duyguydu. Bazı oyuncularımızı kaybettiğimiz için hayal kırıklığına uğradık. Ama tarihe adımızı yazdırdığımız için sezon unutulmaz oldu."
"Her yıl kupa finali yapıldığında, yorumcular "İnşaatçı" takımının adını söylediğinde duygulanıyorum. O takım artık var olmasa da, kalbimizde hala yaşıyor."