"1992'de ilk Azerbaycan Kupası'nı kazanan "İnşaatçı" bu unvanı hak etmişti."
İdman.Biz'in haberine göre, o dönemde takımın teknik direktörü olan Memmedali Memmedov, Profesyonel Futbol Ligi'nin basın servisine verdiği röportajda bu konuya değindi.
Uzman, turnuvanın ilk final maçıyla ilgili birçok ilginç noktaya değindi:
"1992'den bahsediyorsak, o yıl bizim için tarihi bir yıl oldu. Takımımızda yıldız futbolcu yoktu. Kolektif oyun sergileyerek gücümüzü göstermeye çalışıyorduk. Kupayı kazanmayı hak eden bir takımdık."
M.Memmedov, final maçı öncesinde kulüp başkanıyla arasındaki ilginç diyaloglardan ve kupadaki rakiplerinden de bahsetti:
"Sponsorumuz olan ev yapımı kombinatının başkanı, maçtan iki gün önce yapılan toplantıda bize iyi bir söz verdi. Kupayı kazanırsanız, takım üyelerinden birine iki odalı ev, diğerlerine ise para ödülü vereceğini söyledi. Kupada her aşamayı geçtikçe para ödülü alıyorduk. 1/4 finalde rakibimiz "Neftçi" idi. Futbolcularıma, "Neftçi"yi geçersek, kupayı kendimiz kazanacağız demiştim. 2:1'lik skorla galip gelerek yarı finale yükseldik. Burada rakibimiz "Neftçi" ile aynı güce sahip olan "Hazar" (Sumgayıt) takımıydı. Maç sonrası penaltı atışlarında galip gelerek finale çıktık. Finalde "Kür" (Mingeçevir) takımını mağlup ederek şerefli bir tarih yazdık."
1992'de ülkede savaş durumu olduğunu da sözlerine ekledi:
"Takımlar birbirine anlayışla yaklaşıyor ve yardım ediyordu. Kupayı kazandıktan bir süre sonra Tovuz'a maça gitmiştik. Bizi törenle, çiçek demetleriyle karşıladılar. Unutulmaz hislerdi. Bazı oyuncularımızı kaybettiğimiz için üzgündük. Ancak adımızı tarihe yazdırdığımız için sezon unutulmaz oldu. Her yıl kupa finali yapıldığında, spikerler "İnşaatçı" takımının adını anınca duygulanıyorum. O takım artık mevcut olmasa da, kalbimizde hala yaşıyor."
Hatırlatmak gerekir ki, Azerbaycan Kupası'nın bu sezonki finalinde "Sabah" ve "Zire" takımları karşı karşıya gelecek. Karşılaşma 13 Mayıs'ta "Palms Sports Arena"da saat 20:00'de başlayacak.