"Formula 1"de "Mercedes" takımının İngiliz pilotu George Russell'ın Kanada'da karşılaştığı teknik sorun, takım için ciddi bir soruşturma zorluğu yarattı.
İdman.Biz, Russell'ın aracında arızalanan ERS modülünün İngiltere'ye iadesinin birkaç ay süreceğini bildiriyor. Bu durum, "Mercedes"in arızanın kesin nedenini belirlemesini geciktiriyor. Edinilen bilgilere göre sorun, Kanada Grand Prix'sinin 30. turunda, Russell'ın liderlik ettiği sırada meydana geldi.
"Mercedes" takımının başkan yardımcısı Bradley Lord, Russell'ın W16 aracındaki ERS sisteminin aniden durduğunu belirtti. Ona göre, bu arıza daha sonra ek hasarlara da neden oldu. Takım aracı geri aldıktan sonra sorunlu modülü çıkarabildi, ancak bu parçanın özel güvenlik prosedürlerinden geçmesi gerekiyor.
Lord, modülün uçakla değil, kargo olarak İngiltere'ye gönderildiğini belirtti. Bu nedenle parçanın üsse ulaşması birkaç ay sürecek. "Mercedes" bu süre zarfında arızanın nedenini yalnızca telemetri ve diğer teknik veriler temelinde araştırmak zorunda kalacak.
Russell'ın yarıştan çekilmesi, Kimi Antonelli'nin art arda dördüncü zaferini kazanmasına olanak sağladı. Antonelli, Kanada'da kazanarak kişisel hesaplardaki üstünlüğünü 43 puana çıkardı.