"Formula 1" takımları, mevcut düzenlemelerde içten yanmalı motorların elektrik bileşenlerine oranını değiştirmek amacıyla 2027 sezonunda bazı yarışların mesafelerini kısaltma konusunda anlaştı.
İdman.Biz bu bilgiyi "The Race"e dayanarak veriyor.
Hatırlatmak gerekirse, Miami Grand Prix'sinden sonra yapılan takım toplantısının ardından taraflar prensipte 50/50 oranından 60/40 oranına geçme konusunda anlaştılar. Ancak bu senaryonun uygulanması, yakıt tüketiminin artırılmasını gerektirecek ve bu da ek teknik zorluklar yaratacaktır.
Özellikle, takımların yarışlarda daha fazla yakıt kullanması gerekecek, yani daha büyük yakıt depoları takmaları gerekecek. Mevcut tasarımlar bu tür yakıt hacimleri için tasarlanmadığından, bütçe kısıtlamaları dahilinde mevcut şasilerini 2027'ye kadar devam ettirmeyi uman takımlar için bu bir zorluk olabilir.
Uzlaşmalardan biri, en yüksek yakıt tüketimine sahip pistlerdeki bazı yarışları kısaltmak ve ayrıca başlangıç öncesi turların sayısını azaltmak oldu.
"En azından takım patronu düzeyinde, birinin şasisini gelecek yıla taşımak istemesi ve 310 km'yi tamamlayamaması durumunda, bazı yarışları seçerek kısaltmayı - elbette, yalnızca kesinlikle gerekli olduğunda, belki bir veya iki tur - ve griddeki tur sayısını bir ile sınırlamayı düşüneceğimiz konusunda anlaştık," dedi Racing Bulls takımının başkanı Alan Permane.