Eski UFC hafif siklet şampiyonu Benson Henderson, Beyaz Saray'da düzenlenecek UFC etkinliğini sert bir şekilde eleştirdi.
İdman.Biz, etkinliğin 15 Haziran'da gerçekleşeceğini bildiriyor.
"Bence Beyaz Saray bir gösteri arenasına dönüştürülmemeli. Şimdi onu gerçek bir palyaço şovuna çeviriyorlar, bu da sirk severlerin ilgisini çekebilir. Bu eğlence etkinliklerine gitmemizin bir nedeni var, ancak bunlar bu gibi yerlerde yapılmalı.
Bence ülkemizdeki en saygın yerler gösteri arenalarına, palyaço şovlarına dönüştürülmemeli. Bunu televizyonda izlemeyeceğim... Bu beni biraz üzüyor. UFC için çalıştığım ve karma dövüş sanatlarının gelişimine ve meşruiyetine katkıda bulunduğum için mutluyum.
UFC benim için Hindistan, Meksika ve çeşitli ülkelere turlar düzenledi ve orada karma dövüş sanatlarının elçisi olarak görev yaptım. Böylece geleneksel dövüş sanatlarının popülerleşmesine katkıda bulundum. Ancak bunu Beyaz Saray'da bir gösteriye, bir şova, bir palyaço şovuna, bir sirke dönüştürmek... Karma dövüş sanatlarına karşı bir adaletsizliktir.
Ama yine de herkesin kendi fikri var. Ancak UFC'nin Beyaz Saray'a, tabiri caizse onu lekelemek için gelmesi beni biraz üzüyor. Bu yere saygıyla yaklaşmak gerekiyor. Bu yapılacak bir şey değil, benim anlayışımın ötesinde," diyor talkSPORT'un Henderson'dan alıntıladığı.