FIBA Disiplin Komitesi, Ukraynalı basketbolcular Oleksandr Kolchenko ve Serhiy Pryimak'ı ömür boyu men etti.
İdman.Biz'in haberine göre, sporcuların maç sonuçlarını manipüle etmek, basketbol yarışmalarına bahis oynamak ve bilinen yolsuzluğu gizlemek suçlarından suçlu bulundukları belirtildi.
FIBA'nın soruşturması sonucunda, oyuncuların 2024 ve 2025 sezonlarında Filipinler'in Naic Aces ve Singapur'un Adroit takımları arasındaki maçlarda ihlallere karıştığı ortaya çıktı. Buna Mayıs 2025'te düzenlenen Şampiyonlar Ligi Doğu Asya turnuvasının iki maçı da dahil.
Dava incelendikten sonra, her iki oyuncuya da aynı ceza verildi: FIBA onaylı herhangi bir etkinlikte oyuncu olarak yer almaktan ömür boyu men edilme ve kuruluş tarafından tanınan turnuvalarda herhangi bir başka görevi yerine getirmekten men edilme.
Yaptırımlar ayrıca amatör turnuvalar da dahil olmak üzere Ukrayna'da düzenlenen yarışmaları da kapsıyor.