"Neftçi", 3x3 basketbolda Kadınlar Dünya Serisi'nin bu sezonunda kadrosunu Japon Aoi Katsura ile güçlendirdi. Filipinler'de düzenlenen etapta Bakü takımında forma giyen Katsura, daha sonra 16 Mayıs'ta Şanghay'da başlayacak olan bir sonraki turnuvaya gitti.
Idman.Biz, Azerbaycan kulübüne nasıl adapte olduğunu anlatan Aoi Katsura ile konuştu.
Katsura, "Neftçi"nin yarı finale yükseldiği Manila etabındaki performansıyla ilgili izlenimlerini paylaştı:
"Benim için çok önemli ve duygusal bir turnuvaydı. Özel oldu, çünkü herhangi bir yarışın başlangıcında takım, resmi maçlarda birbirini yeni hissetmeye başlıyor. Filipinler'de harika bir atmosfer, çok sayıda taraftar ve yüksek seviyede rakipler vardı. İlk kez "Neftçi"yi temsil edebildiğim için mutluyum, finale çıkmak için bir adımımız eksikti".
Basketbolcu, Bakü'den gelen teklifi kabul etmesine neyin neden olduğunu da anlattı:
"Şu anki takım arkadaşlarım Dina Ulyanova, Aleksandra Mollenhauer ve Brianna Fraser'ın yanı sıra antrenör Ratomir Delic'i de tanıyordum. Birkaç yıldır 3x3 basketbol oynuyorum ve takımın stiline hemen adapte oldum. Hazırlık için az zaman olsa da, oyun ritmine yeterince hızlı girdim. Takım arkadaşlarım ve teknik heyet, kendimi ekibin bir parçası gibi hissetmem için bana çok yardımcı oldu. Uzun süre Japonya Milli Takımı'nda oynamama rağmen, kendimi her zaman yurt dışında denemek istedim. Ve "Neftçi" ile böyle bir fırsatım var".
Japon sporcu, kulübün beklentileri hakkında da görüşlerini dile getirdi:
"Bence takımın büyük bir potansiyeli var. Manila'da karakter gösterdik ve her bölümde mücadele etmeye çalıştık. Şanghay'daki ikinci etapta da aynı ruhla devam edeceğiz. Elbette, geliştirilmesi gereken şeyler var, ancak bu sadece sezonun başlangıcı ve önümüzde daha birçok turnuva var. "Neftçi" ile ilerlemeye devam etmek, mümkün olduğunca çok maç kazanmak ve kulübü uluslararası arenada layıkıyla temsil etmek istiyorum. Ciddi sonuçlar elde edebileceğimizden eminim. Bir sonraki etaplarda da taraftarların desteğini umuyorum, çünkü Dünya Serisi maçları da Azerbaycan'da bizi bekliyor".
Şanghay'daki grup aşamasında "Neftçi"nin rakiplerinden birinin Hollandalı kulüp "Amsterdam" olacağı belirtilmelidir. Bir rakip daha sonra belirlenecek.