Misli Premier Ligi'nin XXXI. haftasında oynanan "Neftçi" – "Şamahı" (3:0) maçının ardından ev sahibi takımın teknik direktörü Yuri Vernidub, gazetecilerin sorularını yanıtladı. Sport24.az'ın haberine göre uzman, medya temsilcileriyle yaptığı görüşmede şunları söyledi:
– Ukraynalı uzman Lobanovski'nin takımlarının vizit kartı, ilk dakikalardan itibaren baskı uygulaması, gol atması ve savunmaya çekilmesiydi. Bugün de "Neftçi" bu sistemle göründü. Beğendiğiniz için mi uyguluyorsunuz?
– Lobanovski büyük bir efsanedir. Onu çok iyi tanıdığımı ve sistemini uygulamak istediğimi söyleyemem. "Neftçi" olarak adımıza yakışır bir oyun sergilemeye çalışıyoruz. İlk dakikalardan itibaren agresif olmalı, baskı yapmalıyız. Bizden alt sıralarda yer alan takımlara karşı erken gol attığımızda oyun daha da kolaylaşıyor. Bazen bu iyi işliyor. Bugünkü maçta da çok hızlı gol attık, ek fırsatlar yarattık. Ancak bazı bölümlerde fırsatları kaçırdık. İkinci yarıda ise yapamadıklarımızı yaptık. Takımımın durumu anlaması ve oyunun başından itibaren savunmada kalmaması sevindirici.
– "Karabağ"ı 5 yıldır yenemiyordunuz ve seriyi siz bozdunuz. Takım üç yıldır "Sabah"ı da yenemiyor, bu hasreti de bitirebilecek misiniz?
– Başka çaremiz yok. Şu anda puan tablosuna bakarsak, "Zira" ile aramızda üç puanlık bir fark var ve bu hiçbir şey ifade etmiyor. "Sabah"a karşı kazanmak için oynayacağız. Sezonu iyi bir yerde bitirmek için elimizden geleni yapacağız.
– Kaleci pozisyonunda değişikliği daha erken yapmanız gerektiğini düşünmüyor musunuz?
– Olağanüstü bir şey görmüyorum. Emil Balayev ve Kenan Piric iyi kaleciler. Sadece "Karabağ"a karşı alınan büyük bir mağlubiyetten sonra Emil'e şans vermeye karar verdim. O maçtan sonra değişiklik yapmalıydım. Gelecek için şunu söyleyebilirim ki, aynı seviyede iki kalecimiz var. İkisinin de şansını yakalayacağını düşünüyorum.
– Abubakar meselesi nasıl olacak? Nerede, neden oynamıyor?
– Her futbolcunun bir şansı olacak. Daha önce Ağadadaş hakkında sorular soruluyordu, ancak son iki maçta o da oynuyor. Antrenmanda gösterdiği azmi beğeniyorum ve bu yüzden ona şans veriyorum. Kimler iyi olacaksa, onlar da şans elde edecek. Bu bizim futbol hayatımız.