Maçlardan sonra stadyumlarda oluşan sağlıksız koşullar, Azerbaycan futbolu için hala güncel sorunlardan biri olmaya devam ediyor. Misli Premier Ligi'nin 31. haftası kapsamında oynanan "Turan Tovuz" - "Karvan-Yevlax" maçının ardından Tovuz şehir stadyumunun tribünlerinde çekirdek kabukları, plastik şişeler ve diğer atıklarla ilgili görüntüler sosyal medyada yayıldı.
"Turan Tovuz"un basın servisinden İdman.Biz'in sorusuna yanıt olarak, kulübün bu yönde sürekli olarak bilinçlendirme çalışmaları yürüttüğü belirtildi.
"Her maçta en az iki kez anonsör tarafından ilgili duyurular yapılıyor, aynı zamanda stadyumun ekranında davranış kurallarıyla ilgili bir video gösteriliyor. Elbette, herkesi kontrol altında tutmak mümkün değil. Taraftarlarımızın örnek davranışları her zaman takdir edilmiştir. Ayrıca, hem ev hem de deplasman maçlarında takıma sadakatleri ve muhteşem destekleriyle öne çıkıyorlar. Maalesef, bu tür durumlar dünyanın her yerinde yaşanıyor. Her maçımıza en az 3500-4000 seyirci katılıyor. Bu nedenle, bilinçlendirme çalışmalarını daha da güçlendireceğiz," diye kulüpten sitemize bildirildi.
Bu manzara karşısında, maçlardan sonra tribünleri birlikte temizlemeleriyle tanınan Japon futbol taraftarları akla geliyor. Belki de böyle bir örnek, Azerbaycan taraftarları için de bir model olabilir.