PSG teknik direktörü Luis Enrique, UEFA Şampiyonlar Ligi finali öncesinde Parislilerin ve Londra'nın Arsenal takımının oyun tarzları hakkındaki düşüncelerini paylaştı.
İdman.Biz, maçın 30 Mayıs'ta Budapeşte'deki Puskas Arena'da gerçekleşeceğini bildirdi.
"Bu iki takımın çelişkili oyunlar sergilediğini düşünmüyorum. Arsenal, Mikel Arteta'nın imajında inşa edilmiş bir takım. Açıkça Pep Guardiola'nın topa sahip olma temelli futbol ideolojisinden ilham alıyor. Takım oldukça rekabetçi bir yapı sergiliyor - Mikel'in kişiliği tam da burada parlıyor.
Arsenal, Avrupa'nın en iyi savunma takımı ve birkaç yıldır da böyle. Bu etkileyici bir kombinasyon. Takım tek bir oyuncuya güvenmiyor. Standart şutlardan çok gol atıyorlar ve iki özelliği birleştiriyorlar: sağlam savunma ve yüksek skor.
Bazıları Arsenal'in takım golleri atmadığını söyleyebilir - ama bunun bir önemi var mı? Herhangi bir Arsenal taraftarına sorun - eminim çok mutludurlar. Takım Premier Lig'i kazandı ve onları tebrik ediyorum. Harika bir sezon geçirdikleri için başından beri kazanmayı hak ettiler. Oynadıkları her turnuvayı kazanmaya çok yaklaştılar.
Benzerliklerimiz var: Arsenal gibi biz de güçlü yönlerimizden ve yeteneklerimizden en iyi şekilde yararlanmaya çalışıyoruz. Bunun için topu tutmalı ve sahada iyi performans göstermeliyiz. Standart şutlardan gol atabiliriz. Ayrıca topu takım çalışmasıyla tutmayı seviyoruz, rakibin savunmasını kırmanın yollarını bulmak gibi ve bunu takım olarak yapmalıyız.
Oyuncularımızın daha fazla bireysel nitelikleri var, ancak onlar da takım olarak oynuyorlar. Bence iki harika takımdan bahsediyoruz - Bayern ile birlikte Avrupa'nın en iyi üç takımından biri. Bütün bunlar, Arsenal'i yenmek istiyorsak, uyum sağlamamız gerekeceği anlamına geliyor - her zamankinden farklı oynamalı ve savunma yapmalıyız," dedi Enrique.